Z mulčki na morje 1/3

Lajf Mami lajf

mobilna hišica – Pineta, Novigrad

Ko smo šli na morje lani, je bilo precej preprosto. Razen ležalnika in podloge za Luka prav veliko priprave nisem potrebovala. Pri svojih 6m se je še 99% dojil, na sonce pa sem ga dajala izključno samo v zgodnjih jutranjih in poznih popoldanskih urah. Večino dneva je še vedno prespal, vmesni 2 budni uri med počitki pa se ga je dalo preprosto animirati. Sanjsko.

Letos je bila zgodba drugačna. Ne le, da se je naša družinica povečala na 4 člane, Luka je star že 2.5 let, Julija pa skoraj 1 kar pomeni veliko več animacije, igre, aktivnosti, hrane (!), manj počitkov in več pripomočkov.

Priprava

Zdi se mi, da ima vsaka mama svoj seznam kaj potrebuje za na morje. Moj je bil nekako razdeljen na tri dele. Obleke, nujnosti, aktivnosti. O oblekah ne bom posebej razpravljala, ker so vsi otroci različni. Moj se recimo umaže in zmoči 10x na dan medtem, ko se od nekoga drugega nikoli. Prav tako ne bom govorila o stvareh za normalno nego dojenčka, ker to moraš imeti sabo tudi za navaden izlet.

Glede potovalne lekarne jaz vzamem tole:

• obliži ( s superjunaki d00h)
  • cicatridina sprej
  • rezkužilo
  • aspirin, lekadol, rupurut, claritine, calpol
  • fenistil
  • sredstvo proti komarjem
  • sončne kreme (letos Garnier 50 ampak bom naslednjič kupila drugo, ker jo je hitro zmanjkalo in še kolegica mi je povedala, da mora imeti za Julijo mineralno zaščito)
  • Aloe vera gel za opekline
  • sudokrem
  • pinceta

Potem pa aktivnosti:

• UV majčka za Lukca iz Decathlona se je super obnesla in bila tudi cenovno ugodna. Ker Julija ni bila na soncu v nobenih občutljivih urah nisem videla potrebe po UV majčki še za njo
  • rokavčki ( kupila sem Bema ampak na koncu si je gospodič zaželel tiste reklamne od Violete, ki sem jih imela za rezervo)
  • Fredov obroč za Julijo
  • podloga za na tla iz Decathlona tudi super in ugodna
  • Kopalke za Julijo (v PRimarku in Zari so lepe) in za Lukca (v Decathlonu in Tezenisu)
  • čevlji za v vodo za Lukca spet Decathlon TOP
  • Kapice in klobučki (HM, Gap, Pepco)
  • brisače (stare 100 let)
  • igračke in knjige
  • makaron za v vodo
  • poganjalček
  • longboard za Simona
  • kolesa za naju s stolčki za otroka in čelade
  • sončna očala (Uvex in Izipizi – 50€ za nekaj kar noben od njiju ni hotel nosit)
  • Igračke za v vodo (lopatice, modelčki… Baby center 10€)
  • Prenosna postelja

Zdaj pa še kaj nisem vzela pa mi je manjkalo (bom kupila naslednjič):

• brisače za otroka s kapuco. Luka je hotel biti skos buba in ker je imel navadno brisačo je to vedno povzročilo samo nejevoljo
  • Torba za na plažo. Pri vsem planiranju sem pozabila sama sebi kupiti torbo za na plažo tako, da sem potem uporabljala eno reklamno od Victoria’s secret
  • Sončne kreme. Kot omenjeno niso imele mineralne zaščite in zelo hitro jo je zmanjkalo
  • Blazina za v vodo. Sva jo potem kupila v prvem Konzumu
  • Kopalne pleničke. Brez ne moreš v noben bazenček. Sicer sem proti bazenom na morju ampak en dan so bili taki valovi, da nismo imeli izbire.
  • Knjiga zame. Brez besed. Sem si pripravila 12 rules for life in jo pozabila.

Sigurno se bom za naslednji oddih spomnila še kaj.

Pot

S Simonom se v stresnih situacijah običajno skregava. Ne bom olepševala, tako pač je. On je po eni strani komplikator, po drugi pa ne mara biti priganjan, jaz pa sem po eni strani flegmatik ampak imam rada vse po redu in rutini. Nekako tako.

There are two types of people in the world: "It's already 10pm" and only  10pm" and they marry each other. - iFunny :)

Torej vse se začne s potjo. Moji nasveti, kako pot do destinacije s partnerjem in dvema majhnima otrokoma preživeti s čim manj stresa:

• Vse spakirajta v avto prejšnji večer medtem ko otroci že spijo

Midva sva sedela na terasi ob 22.00 in bila oba pomirjena, ker sva vedela, da je vse napakirano, da je dovolj prostora in, da je še čas preveriti vse sezname. Zjutraj sva bila torej brez stresa iskanja stvari in tlačenja v prtljažnik.

• Pred potjo umirjeno pojejte zajtrk

Ko smo lačni, smo v večini vsi sitni. Glede na to, da gremo na morje, sem sklepala, da bo prehrana cel teden precej prilagojena (beri: ne zdrava), zato smo pred odhodom pojedli zajtrk doma, da ni bilo po 10min vožnje: “Mami, nekaj bi jedu.”

• Spakirajte prigrizke in vodo

Moje otroke se najlažje zamoti s hrano. Zato sem spakirala smokije in plazma kekse, da sem ju ob nezadovoljnih trenutkih lahko podkupovala. Enako s pijačo. Moja dva sta še v plenicah, tako, da to tiščanje na wc še ne dela težav in sta se lahko brez težav nalivala (bodimo iskreni, tako žejni niso nikoli) z vodo.

• Ustavljanje

Mi smo se na 3 urni poti ustavili dvakrat. Imate dve možnosti. Lahko se ustavite na lepem postajališču s travo in drevjem (ampak skoraj garantiram, da bo vse naokrog polulano) ali pa na najbolj zasedenem avtocestnem petrolu. Otroci imajo radi kaos. Radi opazujejo avte na avtocesti in radi opazujejo ljudi.

• Glasba

Bili so časi, ko sva na poti na morje poslušala Eddie Vedderjev album Into the wild in prišli so časi, ko poslušamo Čuke in Romano Kranjčan. Pa ne samo poslušamo, o ne ne. Pojemo in plešemo.

• Če boste dobre volje vi, bodo dobre volje otroci

Končni nasvet. Bodite sproščeni in dobre volje. Stokrat povejte naglas kako se veselite počitnic, govorite kaj vse boste počeli, kaj vse vas čaka. Gotovo bodo tudi otroci dobre volje in z veseljem preživeli pot do opevane destinacije.

Štartajmo!

Destinacija

Za tokratni dopust smo si izbrali mobilno hiško v Pineti. Ker se je vse dogovoril kolega sploh nismo vedeli kaj pričakovati tako, da smo bili na koncu navdušeni. Hiška je bila 20m od morja s pogledom na morje in lepo opremljena, prostorna in čista. Edino kar se je izkazalo za nerodno je bilo to, da je bila v bistvu en prostor z vmesnim boxom za kuhinjo in kopalnico, kar je mičkeno težava, če želiš dat spat dva otroka in pa to, da terasa ni imela ograje na sprednji stranici. Kljub vsemu smo bili zadovoljni nad pričakovanji.

Hišica

Plaža je betonirana in se postopoma spušča, v bližini pa je naravna senca borovcev na ravnem terenu in gostilna kjer se lahko osvežiš. Julija je z veseljem sedela na delu, ki ga je morje poplavilo le za kak cm in čofotala, Luka pa je skakal po globoki vodi z rokavčki.

Aktivnosti – Naš urnik

Ker imam že doma rada rutino, smo si tudi na morju podobno rutino delno prenesli s seboj.

Najina otroka sicer hodita zgodaj spati ampak se tudi zbudita zgodaj tako, da so se naša jutra začenjala že okrog 5:30. Takrat so najbolj prav prišli ležalniki na terasi, kamor sva ju posadila s hrano in risanko, kot to običajno počnemo doma na kavču.

Že ob 7:00 preden se je začela najhujša vročina, smo vsak dan krenili na sprehod ali vožnjo s kolesom bodisi do Novigrada ali Marede.

Biciklisti

V Novigradu smo zahajali v zadnji lokal ob mestni plaži (bivši Vitriol) kjer imajo najboljši stisnjen pomarančni sok.

Frajerka

Ob 9.00 (10.00) smo skočili na plažo in čofotali do 11:30, potem pa skočili na hitro kosilo in počitek. Moji predlogi za hitra kosila na morju:

• Njoki bolognese
  • Testenine s paradižnikom in tuno
  • Piščanec in pire krompir
  • Obara
  • Restavracija
  • Roštilj
  • Juha z vrečke in Palačinke

Ker sem “slaba mama” sem imela za eno izmed malic za Julijo vsak dan tudi Muller kašico, ki so mi tko dobre, da jih tudi sama brez težav zraven jem.

Po počitku še skok na popoldansko plavanje in nazaj v hišico.

Kljub temu, da večina staršev zvečer z otroki hodi v mesto, midva tega razen enkrat, da se je Luka peljal z vlakcem nisva počela in sicer ker se nama ni dalo in pa zato, ker najini otroci hodijo spat najkasneje on 20.00, do takrat pa je še prevroče za sprehode po mestu. Mogoče se to komu zdi čudno ampak takšni pač smo. Vsaj še nekaj let.

Izlet v mesto

En dan smo si privoščili izlet v mesto s turističnim vlakcem. Zanimivo kako sem si nekaj let nazaj mislila, da ne bom nikoli pristala na turističnem vlakcu. In seveda sem bila sedaj prva, ki je predlagala, da peljemo Lukca in Julijo. Vlakec pobira v bližini hišice in se pelje približno 10min do mesta. Mi smo šli ob 18.00 in ob 19.30 nazaj. Lukcu je bilo to izjemno doživetje in moram priznati, da sem tudi sama uživala v pihljanju vetra med vožnjo in nisem pogrešala pedaliranja na kolesu.

V Novigradu imajo tudi umetniške inštalacije z dežniki, ki so tako fotogenične, da ne moreš mimo brez fotografije. En dan sva si želela Lukca peljati tudi v lunapark vendar je letos lokacija stran od morja tako, da sva sklenila, da ni enak občutek in smo to preskočili. Vmes je Luka seveda padel v lužo in do konca izleta skakal brez majice naokrog.

Izlet v Kotle

En dan mi je kolegica, ki je dopust z družino preživljala v bližnji mobilni hiški poslala link do naravnih bazenov Kotli pri bližnjem Buzetu in po ogledu nekaj fotk smo sklenili, da sem pa moramo pogledati. Napotkov za pot vam ne bom pisala. Kot smo naredili mi, lahko v google maps vpišete Kotli in vas bodo pripeljali do tja.

V vasi Kotli, v bližini Buzeta, je reka Mirna na svoji kratki poti proti morju v apnenčasta tla izdolbla kotanje, podobne kotlom, po katerih je dobila ime vasica z nekaj hišami. Voda v kotanjah se preliva iz ene v drugo, bazenčki pa so super za namakanje in otroško igro. Nekaj previdnosti je potrebne pri dostopu in tudi hoji med bazenčki, so pa vmes tudi ploščadi dovolj velike za poležavanje. Vse skupaj je obkroženo z zelenjem in nudi ravno prav sence. Lokacija ni turistična in oblegana tako, da imaš občutek, kot da si samo ti našel ta naravni biser.

Na koncu smo se ustavili še v eni krasni konobi VRH, kjer smo si privoščili dobrote iz teh koncev. Konoba ima veliko pokrito teraso, pod njo pa mali čarobni vrt z razgledom, še bolj pomembno za družine z malimi otroci pa je, da je vrt ograjen tako, da lahko otroci skačejo in starši v miru pojejo večerjo.

V notranjosti boste zaman iskali morsko hrano, so pa specialiteta tartufi. Večina restavracij ima domače testenine in mesnine. Mi smo jedli predjed narezek s pršutom in sirom s tartufi. Potem pa smo nadaljevali s polnjenimi ravioli, biftkom in tagliato, vse s tartufi ter domačo malvazijo. In bilo je krasno.

Cenovno je to kar višji rang, za štiri osebe smo plačali 170€, kar pa je bilo glede na naročeno pričakovati.

Babi in dedi na pomoč

V četrtek sta se nam v sosednjem kampu pridružila babi in dedi z avtodomom. Ni mi težko priznati, da sem bila res vesela, saj sta vmes kdaj zamotila Lukca, zjutraj je dedi Julijo peljal z vozičkom in sta naju res razbremenila. Eno noč sta otroka celo prespala v avtodomu tako, da sva se midva lahko naspala. Oziroma bi se naspala, če ne bi Ozi ob 5.00 začel cviliti za lulanje, česar nikoli ampak nikoli ne dela. Ampak ok, vseeno sem jutranjo kavo spila v miru. O potovanju z avtodomom bom več pisala v delu 2/3 ko se bomo podali na druge počitnice v kamp.

Še najbolj sem cenila pomoč v soboto zjutraj, ko sva mogla vse pospraviti in spakirati. Takrat je bilo res super, da sta babi in dedi otroka celo jutro zamotila in sva lahko res v miru zmetala stvari skupaj. Prav tako je Luka svoje počitnice podaljšal še za eno noč in nama tako omogočil miren sobotni večer na terasi.

Nazaj grede se je seveda naredila gneča na standardnih prehodih tako, da smo izbrali pot čez maloobmejni prehod in bili doma v zglednih treh urah. In počitnic je bilo konec. Vsaj za nas tri.

Welcome to the dark side

Zgoraj opisan je en krasen super dopust. Kar je tudi bil. Ampak.. z malimi otroci ni nikoli tako preprosto. Delim z vami še nekaj epizod, ki so mi momentalno precej potegnile živce.

• Luka je vsaj ene 10x doživel izpad trme oziroma preizkušanja živcev tako, da smo globoko dihali in pregurali. Enkrat smo celo šli s plaže. Sreči sicer ne kriči in ne cepeta ampak te gleda v oči medtem, ko mu govoriš, da nečesa ne sme in to še bolj pogumno naredi.
  • Ker se nismo mogli držati Julijine rutine je bila velik del dopusta precej utrujena saj ne mara spati v vozičku. Če bi bili 14 dni mislim, da bi se ustalila tako pa smo ravno, ko je bilo malo boljše zaključili dopust.
  • Vstajali smo ob 5:30, saj to sem že omenila ane?
  • Otroka sta pojedla daleč preveč smokijev in ostalih neumnosti.
  • Sredi fine restavracije se je Luka pokakal. Ker ga je nekaj motilo je z roko segel v plenico in se potem CEL namazal s kakcem. Na tistem lepem pravljičnem vrtu sem ga mogla sleči do nagega in celega prebrisati z vlažilnimi robčki. Do konca večera je naokrog skakal v plenički.
  • Sredi Novigrada je seveda padel v lužo in bil cel premočen – spet je napol nag skakal naokrog.
  • Na poti nazaj se nama je Julija tako pokakala, da sva med tovornjaki izvajala to akcijo, da sem jo jaz držala v zraku Simon pa je nekako poskušal rešiti situacijo. Pokakana je bila od hrbta do kolen.
  • Luka je dvakrat padel s postelje – drama.
  • Zaradi klime (smo jo sicer ugasnili, ko smo šli notri ampak vseeno) smo se vsi prehladili. Simon, jaz in Julija še vedno kašljamo in smrkamo.

Sigurno bi se našla še kakšna prigoda ampak se je zdaj ne spomnim. Mislim, da ste dojeli poanto?

Smo se pa imeli lepo navkljub vsem težavam in zapletom in samo tega se bomo na koncu spominjali!

Laura

2 thoughts on “Z mulčki na morje 1/3”

1. Super napisano. Surovo realno in zanimivo.
    Tudi sama sem trenutno na morju ko berem ta tvoj post in moram reci da me je kar malo potolazil, glede na to da tudi nama ne gre vse po načrtih, kot vidva se isto skregava in sma kontra glede rutine ter odhodov na kosilo in podobno.
    Super, da kdo še pove “slabe” prigode ne samo dobrih, da v kolikor se tudi nam isto dogaja ali se nam še bo, ne bomo počutili tako čudno ali slabo. Hvala! P.s. to da otroke ze med potjo navdusujes za morje se mi zdi dobra ideja in verjetno res psiholosko deluje da so boljse volje in komaj čakajo na novo dogodivščino. 🙂

1. Oo najlepša hvala za ta komentar! Jaaa seveda vsi se skregamo, vsi otroci zganjajo trmo, vsak ima kdaj slab dan. Važno je p samo to, na koncu je overall fino ❤️ In uživajte tudi vi!!